استفاده از کانکس در بم

برخی از مدارس و مکانهای بهداشتی در بم هنوز در حال استفاده از کانکس هستند.

به گزارش گزارشگر کانکس اسکابن ، هنوز برخی از مکانها مانند مدارس و یا درمانگاهها در بم با گذشت ۱۶ سال از زلزله بم هنوز بصورت کانکس میباشد.

به خاطر دارم ۱۶ سل پیش گروه کارشناسی شرکت کانکس اسکابن برای بررسی یاز آنروز که به بمرفته بودند از فاجعه ای بزرگ خبر دادند فاجعه ای که جان خیلی از هموطنان م را گرفت و عده بیشماری نیز زخمی شدند.

در آن روزها نیاز به اسکان و دارو و غذا برای هموطنانمان بسیار ضروری بود که همه هموطنان جهت برطف کردن این نیازها دست بدست هم دادند.

بم کجاست؟

شهر بم یکی از شهرهای کرمان و مرکز شهرستان بم است که در جنوب شرقی ایران قرار دارد، بم پایتخت گردشگری جنوب شرق ایران است و در فاصله ۱۹۵ کیلومتری جنوب شرقی کرمان قرار دارد. بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن که در سال ۱۳۹۵ انجام شد، جمعیت بم سال ها پس از زلله ای که خ داد عددی برابر با ۱۲۷۵۰۰نفر است، بم از شمال و غرب به کرمان، از جنوب غرب به جیرفت، از جنوب شرق به عنبرآباد و از شرق به محمدآباد محدود می‌شود.

زلزله بم در ساعت ۵:۲۶ دقیقه بامداد جمعه ۵ دی‌ماه ۱۳۸۲ رخ داد و این زمین‌لرزه به‌شدت ۶/۶ ریشتر و به مدت دوازده ثانیه درست در کنار شهر بم و روی گسل بم رخ داد.

بر اساس بررسی ها و گزاش گزارشگر کانکس اسکابن، قربانیان این زمین‌لرزه در آمارهای مختلف، بین ۳۰۰۰۰ تا بیش از ۴۵۰۰۰نفر بیان‌شده‌ و تعداد مجروحین هم بسیاز زیاد بوده است. همچنین در این زمین‌لرزه ۷۰ درصد از سازه‌های شهر بم به‌کلی تخریب شد و ارگ تاریخی بم ویران شد.

در همان روزها بود که کانکس سازان بزرگ از جمله شرکت کانکس اسکابن دست بکار شدند و با کمکهای مالی هموطنان شروع به تولید و ساخت انبوه کانکس بری ارسال  به این مناطق کردند، هر چند کانکس نمیتوانست جای بنا را بگیرد ولی در آن شرایط بدلیل سرعت در ساخت بهترین گزینه برای اسکان هموطنان آسیب دیده بود و البته قیمت کانکس هم در این امر دخیل بود.

این روزها یز هم.طنان کرمانشاهی ما و هموطنان آذری ما نیزدر حال استفاده از کانکس هستد ولی امیدواریم که با گذشت زمان بناها ساخته شده و کاکسها برچیده شوند، زیرا کانکس بیشتر گزینه مناسب برای کارگاهها و یا اسکان موقت میباشد.

اخبار مرتبط